kisah benar isteri curang

Kisah ini saya petik daripada sebuah buku yang telah saya baca.Kisah benar ini berlaku di selatan tanah air semenanjung malaysia.Dimana, si isteri telah berkahwin dengan suaminya selama empat tahun dan mempunyai seorang cahaya mata berumur dua tahun.Si isteri bekerja dalam bidang kerajaan sebagai kerani semenjak tiga tahun lalu.Bermulanya kehidupan mereka memang bahagia dimana awal percintaan hingga lah mereka berkahwin dan mempunyai cahaya mata.Suaminya bekerja sebagai tukang cuci banggunan di salah sebuah syarikat dan bekerja mengikuti jadual shift .Dimana ada tiga shift yang perlu di lalui seperti shift pagi , petang dan malam.Kerana kewangan suami kurang memuaskan dan di bataskan waktu bersama oleh jadual kerja ,maka si isteri telah berkenalan dengan seorang tauke syarikat yang selalu berurusan di tempat kerja.Pada mulanya tauke syarikat itu hanya mempelawa untuk minum kopi.Memang pada mulanya si isteri menolak pelawaan tersebut, namun kerana kebaikan dan seperti tauke tersebut tidak mempunyai niat yang lain , maka si isteri mempersetujui pelawaan tersebut.Pada hari pertama tidak ada apa-apa yang berlaku .Termasuk lah kali kedua dan ketiga tidak ada apa-apa yang terjadi.Kejujuran, kebaikan , hormat dan tauke tersebut sentiasa menjadi pendengar setia setiap luahan hati si isteri dan si isteri menganggap tauke tersebut membuatkan dirinya selesa.Barang berharga dari lah benda kecil sehingga emas telah diberikan kepadanya dan tauke tersebut begitu baik hingga si isteri menitiskan air mata di atas kebaikan nya itu.Si isteri tidak mempunyai krisi dengan si suami kerana suaminya begitu cintakan dan hubungan mereka memang baik tetapi apabila terkenangkan tauke itu tadi membuat kan hati si isteri menjadi serba salah.Dan sehingga lah pada suatu hari , suami si isteri di tugaskan ke daerah lain untuk seminggu atas urusan kerja syarikat yang sama.Si isteri telah memberitahu kepada tauke itu tadi dan mereka akan membuat temu janji makan malam di sebuah hotel besar.Dan pada malam itu ternyata si isteri telah tewas kepada pujukan rayu si tauke dan mereka bermalam hingga ke pagi.Si isteri sudah bersedia bersekongkol dengan pembantu rumah yang menjaga anaknya.Mereka melakukan di tempat yang sama selama lima hari tanpa pengetahuan dari suami tercinta.Yang menghairankan tiada rasa bersalah dari si isteri.hari demi hari dan bulan demi bulan berlalu ,Mereka melakukan perbuatan itu apabila suaminya bekerja pada waktu shift petang ataupun malam tetapi mereka tidak akan tidur di hotel kecuali suaminya bertugas di luar daerah.Namun hubungan mereka tidak pergi jauh, dimana tauke tersebut telah berpindah ke negeri yang lain.Kekasih seterusnya adalah rakan sekerja dan ada beberapa lagi kenalan melalui internet.Sehingga lah pada suatu hari si isteri demam kuat dan di masukkan kedalam wad.Si isteri menghidap jangkitan kuman di dalam kemaluannya tanpa pengetahuan si isteri mahupun si suami.Penyakit si isteri semakin ┬áparah sehingga lah si isteri terpaksa berhenti kerja kerana tidak mampu lagi bergerak seperti biasa.Pada suatu hari di dalam wad hospital dan Di saat akhir hidupnya , si isteri telah memohon ampun kepada suami atas kecurangan yang telah dilakukan dibelakang tanpa pengetahuan si suami.Si suami amat terkejut sehingga jatuh pengsan. Kecewa , hancur hati dan segala-galanya turut hancur berkecai .Cinta yang amat mendalam hingga tidak berbelah bagi kepada si isteri sanggup mencuranginya dari belakang.Dia mengaku silap kerana selama ini dia pernah juga merasa curiga namun tidak mengambil tindakan kerana sangat mempercayai isterinya hingga lah segalanya tidak dapat diselamatkan lagi .Mahupun kehidupan seperti dahulu kala suka duka waktu bersama , bermain dengan anak-anak dan nyawa isterinya tidak dapat diselamatkan lagi.Dia merenung isterinya yang terlantar dalam keadaan nazak di atas katil wad.Perlukah maaf yang harus dia berikan atas segala yang dilakukan dibelakangnya selama ini? Namun hati si suami begitu keras sehingga lah si isteri menghembuskan nafas yang terakhir tiada keampunan dari si suami.BUat pengetahuan Tuhan maha adil dan si suami tidak dijangkiti penyakit tersebut namun tiada maaf keampunan dari si suami kepada isterinya.(“Sedangkan Tuhan mengampunkan dosa manusia melalui taubatnya , kenapa pula kita sesama manusia tidak boleh mengampunkan kesalahan manusia kepada kita?”)

3 Responses

  1. kongkekman 17 December 2011 12:13 pm #

    Biasa lah adik..kalo kita dah puaskan beri makan atas bawah..nafsu keiblisan dia lak puas puas…. tak ingat kan dirie jugak..tak tau lah den ..pompuan bisa (bukan semua pompuan) kalu cantik sikit..di impit pulak oleh si batang,..raso diri dah ek ek ek selalu..lupai daratan…nak pula yang lebeh dari kito belagak nyo tak terkiro..dio raso saham nyo tinggi..maso di kerabat dek jalang jalang…casanova.

    Aku faham akei perasaei adik..amat terguris nyo perasei mu..di kalbu perit mait ..raso di guris dek pisau blade..laksano kaco terhempas ke batu..dunio nie tak bermakno lagie masoo tu..bersabor lah adik..sripts perjalanei hidup mu doh bagitu.

    Bagemano puin sudut lain lak..keadaei pompuan nie dok sebatie bagitu dalei jidup jiwo dio..impian script perjalanei wayang kulit nyo.

    Ado jugak berkeadaei gitiu sobab pasangei nyo maien kayu tigo-medua kei nyo-makei atas bawah tak mencukupi,keadeiei pergaulan sekitarei,nafsu keshaitanan..raso gah dengei paras rupo yang menarik.. canggih lak dari segi pengetahuan pendapatei pangkat mengastasie kito…tambah lak yeing selalu di himpit oleh si jantan hidung belang

    Selok elok betina macam nie, main puas puas pakei bulu mato kucing-ball bearing, bior dio merangkak..baru lego..bilo dia merayu (pastie belaku) nok nok kembali dikemudian harie ..tondang jerr..tampa pengampunei..maaf bahaso kasar…wallauallam

  2. ovarian cyst treatment 28 January 2012 11:47 am #

    I found this quote very fitting “Don’t fear failure so much that you refuse to try new things. The saddest summary of a life contains three descriptions: could have, might have, and should have.” — Louis E. Boone

  3. REEZ 10 August 2012 8:48 am #

    buat pengetahuan pihak penulis, kalau saya adalah mangsa keadaan pada si isteri curang,saya tidak akan memaafkan si isteri curang hingga akhir nyawa saya..saya bukannye seperti TUHAN atau NABI untuk memberi kemaafan pada si isteri curang.saya hanya manusia biasa yang punyai perasaan.sekiranya penulis adalah si isteri,adakah penulis dapat memaafkan si suami penulis dgn penuh kemaafan dan keihklasan sedangkan suami penulis ternyata punyai hubungan sulit dgn perempuan lain dan punya bukti yg kukuh??? bagi saya,saya tidak akan memaafkan isteri saya hingga kehabisan nyawa saya sekiranya isteri saya curang.

Leave a Reply